Een cultureel dingetje - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu Een cultureel dingetje - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu

Een cultureel dingetje

Blijf op de hoogte en volg Marije

27 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Boston

Het is maandagavond 21:11, sinds 6 uur is het donker buiten en sinds 5 uur vrij koud (3 graden Celsius). Op dit moment zitten zowel Brandon als ik achter onze laptop in de keuken huiswerk te maken, terwijl Mireille aan het koken is en Ronan zich boven op zijn kamer heeft opgesloten in verband met tentamen week.

Het gaat goed op stage. Sinds een aantal weken ben ik samen met een onderzoeksanalist hard aan het werk op het lab om de gevraagde proeven uit te voeren. Er hangt een erg leuke sfeer. Doordat het lab klein is kent iedereen elkaar en zit iedereen ook bij elkaar. Er is altijd wel iets om te lachen, want met de verschillende nationaliteiten; Frans, Nederlands, Chinees, Tunesisch, Thais en Amerikaans zijn er veel verschillen in de culturen. Waaronder het eten. Een Chineese dame die ons altijd tofu probeert aan te smeren of er ligt wat Thaise zoetigheid. Volgende week mogen ze eens proberen wat Nederlandse lekkernij te eten, dan komt Kasper namelijk met mijn verlanglijstje van Nederlands eten naar Amerika!

Afgelopen zaterdag hebben we met het huis een klein feestje gehouden om onze onderburen beter te leren kennen. Het is een erg groot huis en daardoor kunnen we op de boven verdieping met zijn 5e wonen en onder nog eens 4 studenten. Iedereen mocht twee mensen meenemen, maar uiteindelijk waren we met ongeveer 20 man. Het werd boven gevierd en zoals echte amerikanen dat doen verzorgde wij het eten, maar moest iedereen wel zijn eigen drinken meenemen. Het is erg leuk om nieuwe mensen te leren kennen en om erachter te komen dat er zoveel verschillende mensen zijn over de gehele wereld. Dan is Nederland echt maar een klein landje als je het vergelijkt met al die verschillende nationaliteiten die ik hier tegen kom. Ook alle verschillende geloven zijn interessant, zo werken we in het lab met joodse mensen, moslims en christenen, wat naast leuk ook erg leerzaam is. Dan merk je pas hoe afwijkend het acht uur journaal kan zijn.

Tot nu toe heb ik tijdens mijn reis niet alleen de mogelijkheid gekregen om in een ander lab te werken en nieuwe technieken te leren, maar ook om interessante andere mensen en culturen te ontmoeten en zo ook mijn kijk op de wereld beetje bij beetje bij te stellen.

Tot snel

Marije

  • 27 Oktober 2015 - 11:54

    George:

    KLASSE.
    dat je zo'n geweldige tijd heb
    Dat je zo de kans krijg om je te verbreden op zo veel vlakken
    Geniet ervan.
    Groet
    George en Sylvia

  • 27 Oktober 2015 - 13:06

    Andre Janssens:

    Marije,

    Fijn te zien dat het je zo goed gaat en dat je zowat overal bij wilt zijn. Straks komt Kasper en dan wordt het een paar weken helemaal mooi. Hopelijk blijft de kou nog wat uit.

    Nog veel plezier en wij denken aan jou - Groetjes opa en oma

  • 02 November 2015 - 12:23

    Sjannie:

    Hallo Marije,

    Dat je naast alle bezigheden nog tijd hebt om stage te lopen, knap hoor.
    Of zitten er in Amerika meer uren in een dag dan hier? Als dat het geval is moet ik misschien overwegen om te emigreren.

    Heel goed van je dat je ook kennis wil maken met het dagelijkse leven daar en het leven van je huisgenoten en collega's. Zoveel verschillende mensen en culturen leren kennen is toch een verrijking van je wereldbeeld.

    Veel succes en vooral blijven genieten, maar dat hoef ik waarschijnlijk niet te zeggen.

    groetjes,
    Sjannie (Oja, ik ben A. de Rooij eigenlijk heb ik er niet bij stilgestaan dat het verwarrend kon zijn :-))

    Van Oma de Rooij moet ik je de groeten doen en veel succes en plezier wensen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Voor mijn laatste stage van mijn Biomedische wetenschappen master vertrek ik voor 7 maanden naar Boston om daar te werken in het lab van Dr. Fletcher in het Dana Farber Harvard cancer center. Via deze pagina hoop ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in de United States.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 14794

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 01 April 2016

Boston 2015-2016

Landen bezocht: