I love it - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu I love it - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu

I love it

Blijf op de hoogte en volg Marije

20 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Boston

I love your dress, I love your shoes, I love your Halloween outfit. (En bedenk er dan iemand in je hoofd bij die dit net even iets te enthousiast met een vriendelijke lach zegt) Ze vinden hier alles geweldig of ze vinden het helemaal niets er zit niets tussen in.

Wat ze in ieder geval helemaal geweldig vinden is Halloween. Al drie weken wordt het feest uitgebreid besproken op de onderzoeksafdeling. Wat iedereen aandoet, waar ze naar toe gaan en ook vooral wat er de vorige jaren wel niet voor gekke kostuums gedragen zijn. Toen ik het eerste kostuum zag, een ballerina vroeg ik me af of dat ik nou naar carnavals of Halloween foto aan het kijken was. Halloween is een feest van de dood, maar dat wordt gevierd in prinsessen, cowboys en superhelden kostuums. Ze vieren het ook meerdere dagen. Het was even of dat ik weer terug in de tijd was, net zoals het bij ons altijd ging op de middelbare school voor carnaval. Weken van te voren werd er al gestart met denken en maken van de kostuums, het liefst voor iedere feestavond wat anders en niemand kon ophouden om het erover te hebben. Ook hier is het aftellen al echt begonnen.

Of ik al een idee heb van een kostuum? Het is de me laatste dagen veel gevraagd maar nee nog geen idee. Misschien kom ik nog iets origineels tegen in een van de vele kostuum winkels die ze hier hebben en anders heb ik nog wat carnavals kleren liggen.

De afgelopen dagen is het ook flink wat kouder geworden in Boston. Zondag tijdens een wandeltour die ik samen met twee huisgenoten van me heb gedaan om iets van North end en het Little Italy van Boston te zien, hebben we zelfs de eerste sneeuwvlokjes al gezien (30 seconde sneeuw!). Naast Halloween kleding is de inslag van dikke winterkleding, schoenen en accessoires ook begonnen. De winkels liggen er vol mee. Helaas wel allemaal erg duur omdat de vraag om deze kleding in Boston hoog is. Daarom heb ik maar besloten Kasper te vragen om het vanuit Nederland mee te nemen. Hopelijk net zo warm en 5x zo goedkoop!

Tot snel

Liefs,
Marije

  • 20 Oktober 2015 - 08:33

    Sjannie:

    Hallo Marije,

    Klinkt gezellig, lijkt me wel een hele ervaring om Halloween mee te maken. Of is het net zoiets als met carnaval, dat als je niet gewend bent om het te vieren je er alleen maar met verbazing naar kunt kijken.

    Ik ben benieuwd welk kostuum je uitkiest. Foto's graag.

    Verschrikkelijk dat het nu al een stuk kouder is geworden in Boston, vorige week was het hier ook ineens veel kouder. Gelukkig is het nu weer echt nederlands weer. Nat en grijs en minder koud. In Limburg is ook al sneeuw gevallen, hoewel het volgens mij niet is blijven liggen. Hopelijk valt er in Boston niet zoveel sneeuw als vorig jaar. Zorg maar voor hele warme kleding, je weet maar nooit.

    groetjes,
    Sjannie


  • 20 Oktober 2015 - 11:15

    Andre Janssens:

    Hay Marije,

    Er komt dus een leuke tijd aan en ik dacht dat Kasper over 14 dagen naar jou toekomt dat verheugt de pret dubbel !!!

    Geniet ervan - hopelijk is de temperatuur dan ook nog een beetje redelijk zodat het een onvergetelijke happening gaat worden - We horen t.z.t. graag.

    Ik had zojuist jullie mam aan de telefoon en die komt Donderdag morgen even gezellig buurten. Dan zal Halloween ook wel aan de beurt komen. Wij gingen vroeger 3-Koningen zingen op 6 januari en dan kreeg je wat snoep ??? Gaan ze daar in Boston ook langs de deur met Halloween of zijn dat grote feesten in mooie grote Amerikaanse zalen ??

    Wij wensen jou en Kasper alle geluk en plezier van de wereld want jullie verdienen het. We horen het nog wel en hou het netjes !!!

    Liefs van Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Voor mijn laatste stage van mijn Biomedische wetenschappen master vertrek ik voor 7 maanden naar Boston om daar te werken in het lab van Dr. Fletcher in het Dana Farber Harvard cancer center. Via deze pagina hoop ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in de United States.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 14796

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 01 April 2016

Boston 2015-2016

Landen bezocht: