Wat gaat de tijd toch snel - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu Wat gaat de tijd toch snel - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu

Wat gaat de tijd toch snel

Blijf op de hoogte en volg Marije

03 Februari 2016 | Verenigde Staten, Boston

Het is 2 februari 2016 22:22, ik ben net thuis van een etentje met wat labgenoten. Soms lijkt het wel alsof er hier in Boston veel meer internationale werknemers zijn dan in Nederland op een lab. Dit maakt dat het veel gemakkelijker is om na het werk nog wat af te spreken of wat te gaan drinken omdat niemand naast het werk nog andere verplichtingen heeft. Zo ook vanavond, we zijn met een groepje mensen van het lab naar een van de meest bekende restaurant van Boston geweest de cheesecake factory (sommige lab genoten eten er meerdere keren per week). Bekend van zijn cheesecake, burritos en vooral grote hoeveelheden (dacht ik na het zien van de overvolle borden). Omdat de porties zo groot zijn is het delen van gerechten vrij gemakkelijk, dat wordt dan ook vaak gedaan. Iedereen besteld iets en er is uiteindelijk meer dan genoeg van alles voor iedereen.

Het drinken hier in Bosten en dan vooral de alcoholische dranken zijn kort gezegd niet te betalen. In een restaurant moet je niet raar op kijken als je 12 dollar betaald voor een glaasje witte wijn en dan heb je de goedkoopste. Bier begint vaak vanaf 6 dollar maar kan ook snel oplopen tot boven de 10. Gelukkig zijn sommige van mijn huisgenoten na een aantal jaar al wat meer ingeburgerd in het uitgaansleven hier in Boston dan ik en wisten ze voor afgelopen zaterdag de bar te vinden die berucht is om zijn goedkoopste bier, 1 euro bier (wat zelfs voor Nederlandse prijzen erg goedkoop is)! Helaas was het wel een prijs-kwaliteit verhouding, maar ook voor bier met veel water was 1 euro in een bar nog niet heel duur (Een flesje water koste toch al gauw 3 dollar).

Hoe ver weg 2 april soms toch nog klinkt het afronden in het lab is toch langzamerhand al begonnen. Van de grootste experimenten die we nu willen gaan starten zal ik waarschijnlijk het eindresultaat niet meer zien. Gelukkig zijn er ook nog wat andere projecten waar we de aankomende weken hard aan willen gaan werken, zodat ik hier nog wel alle resultaten van kan meekrijgen. Wat voelt het raar nog maar twee maanden hier in Boston. In de afgelopen vijf maanden is er zoveel gebeurd en hoewel ik eerst niemand geloofde dat 7 maanden zo snel voorbij zouden kunnen gaan, zijn deze afgelopen 5 maanden echt voorbij gevlogen.

Op naar de volgende twee!
Tot snel!

Liefs
Marije

• 03 Februari 2016 - 18:42

Oma E En Opa Janssens:

Lieve, lieve Marije,

Bedankt voor je felicitatie aan oma voor haar verjaardag. We hebben wel een rustige dag gehad maar was wel gezellig - Tante José gaf acte de présence en een nichtje van oma - Lucie v.d. Rijt met haar man Paul kwamen ook feliciteren en natuurlijk allemaal bloemen. Verder telefoontjes - mooie kaarten en gelukwensen.

Oma en ik zijn Dinsdag-middag gaan lunchen bij Kleyn Speyck in Oisterwijk en ook dat was lekker en gezellig. Ja toch een mooie dag.

Wij zien dat het met jou ook lekker gaat in Boston - geen sneeuw meer maar wel druk in het lab; Ja toch ongelofelijk al 5 maanden daar en nog maar 2 te gaan. Lekkere etentjes en feestjes en toch fijn dat je daar aan mee kunt doen. !! Het zal wel even wennen moeten worden als je terugkomt, maar eerst komen Kasper en je zusjes nog even langs?? Dus dat worden allemaal FEESTJES ??

Wij wensen jou nog een leuke, fijne gezellige 2 maanden toe op het lab maar ook in de vrije tijd.

Liefs en kusjes van oma en opa -wij vinden vooral jouw felicitatie zeer verrassend en leuk - bedankt - kusjes opa en oma - wij denken aan jou !!!

• 04 Februari 2016 - 08:22

Sjannie:

Hallo Marije,

Het verbaasd mij niets dat de tijd zo snel voorbij is gegaan, zeker niet als ik lees wat je allemaal in die 5 maanden hebt gedaan. Zoveel dingen dat je ze makkelijk over een jaar had kunnen verdelen en dan nog zou je je niet vervelen. Misschien is dat wel de reden dat het om gevlogen is, je hebt niet de tijd gehad om pas op de plaats te maken en even alles in alle rust te overdenken.

Ik verwacht dat als je straks weer in Nederland bent je ook met verbazing op deze tijd terugkijkt. Verbazing over alles wat je meegemaakt hebt en hoe snel alles is gegaan, verbazing misschien ook wel over jezelf en hoe snel je daar je draai hebt gevonden. Uit je verhalen klinkt dat in elk geval wel door. Je hebt je tijd daar optimaal benut, werken en ervaringen opgedaan in het lab en geproefd van het dagelijkse leven in Amerika. Je bent eraan begonnen om er een succes van te maken en dat heb je absoluut gedaan.

Geniet de komende maanden en koester de tijd die je daar nog bent. Zo kijk je een lange tijd tegen het moment van vertrek aan en in een oogwenk is het weer voorbij.

Tot ergens in het voorjaar.

groetjes,
    Sjannie