Happy New Year!! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu Happy New Year!! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!

Blijf op de hoogte en volg Marije

04 Januari 2016 | Verenigde Staten, Boston

Terwijl in Nederland het openbaar vervoer niet meer rijdt na 8 uur ’s avonds op Nieuwjaars avond, wordt hier al dagen lang aangekondigd dat er extra veel metro’s zullen rijden. ‘s avonds na 8 uur zal al het openbaar vervoer gratis zijn om de af en aanvoer van mensen zo goed mogelijk te regelen.

Wanneer Kasper en ik begin van de oudjaarsavond door de stad lopen zijn alle winkels nog gewoon open. We kijken onze ogen uit. Je zou zo nog even een extra dikke jas kunnen kopen bij de H&M omdat het in
Boston best wel koud is geworden (het heeft zelfs voor het eerst echt gesneeuwd!). Duizenden mensen hebben zich verzameld in de straten en op de pleinen. Er zijn ijssculpturen te vinden, wat muziek en om 6 uur ‘s avonds (Nederlands Nieuwjaar) begint er een optocht, waarin alle verschillende delen van Boston worden gepresenteerd. Het vuurwerk aan het einde van de optocht is onvergetelijk. We staan letterlijk onder de grootste pijlen die ik ooit heb gezien. En op dat moment moet de echte oudejaarsavond nog beginnen.

Voordat we samen met mijn huisgenoten na het grote vuurwerk om 12 uur gaan kijken, hebben we eerst nog wat hapjes samen op de bank op om het jaar goed af te sluiten. Sinds een dag of twee is iedereen hier ook al gewoon begonnen met elkaar gelukkig nieuw jaar te wensen. Voor ze weg gaan, als ze afscheid nemen even een Happy New year wish. In de haven is het druk, maar gelukkig zijn we mooi op tijd om nog een goede plek voor het vuurwerk te vinden in de haven van Boston. In de allereerste minuten van 2016 is de hele skyline verlicht met vuurwerk. We kijken elkaar aan, dat het maar weer een goed jaar mag worden!

Nadat de roes de volgende dag is uitgeslapen gaat het leven hier in Amerika meteen verder. De winkels zijn op 1 januari gewoon vanaf 10 uur geopend tot ‘s avonds 7 of 9 uur. Omdat ik dit niet had verwacht, maak ik nog snel ook een reservering voor een restaurantje die zelfde avond. Hierna sluiten we net als de rest van Boston met een filmpje de avond af in de Bioscoop.

Sinds 1 januari heb ik ook een nieuwe Nederlandse huisgenoot gekregen. Vanavond 3 Januari gooit iedereen hier in huis nog even zijn was in de wasmachine, worden de kamers opgeruimd en de afwas gedaan, want morgen gaat ook voor ons huis het normale leven weer verder. Op naar de volgende 3 maanden stage, op naar een geweldig 2016!

Happy New Year!!

Liefs,
Marije

• 04 Januari 2016 - 11:31

Sjannie:

Hallo lieve Marije,

De allerbeste wensen voor 2016, veel liefde, gezondheid en geluk voor jou en Kasper.
    Is toch weer even een andere manier om nieuwjaar te vieren. Klinkt erg leuk, fijn dat je dat toch samen met Kasper kon vieren.

Heel veel succes met de rest van je stage, dat komt zeker goed.
    Geniet de komende maanden nog volop van je grote avontuur en tot over paar maanden.

Liefs,
    Sjannie en natuurlijk ook van Oma

• 04 Januari 2016 - 11:36

Andre Janssens:

Lieve Marije en aardige Kasper,

Leuk te lezen hoe leuk het daar in Boston kan zijn. Voor jullie beiden ook namens ons een gelukkig en gezond Nieuw-Jaar en natuurlijk ook voor beiden een succesvol jaar - Wij duimen voor jullie beiden.

Heel veel succes en blijf gezond - liefs opa en oma