Weekendje Cape cod zonder fiets - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu Weekendje Cape cod zonder fiets - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu

Weekendje Cape cod zonder fiets

Blijf op de hoogte en volg Marije

11 December 2015 | Verenigde Staten, Boston

Op mijn fietsje hier in Boston ben ik altijd totaal gefocust. In Nederland snap ik vaak niet waarom we überhaupt omkijken hebben geleerd, maar hier in Boston kun je beter drie keer omkijken dan één keer. Zonder muziek, met mijn handen vastgeklemd aan het stuur fietste ik de eerste dagen door het verkeer. Het is lastig want de auto’s hebben al nauwelijks regels, lijnen op de weg zijn ook niet altijd overal te bekennen en fietspaden zijn helemaal een moeilijk begrip. Behalve als er iemand wordt aangereden, dan plaatsen ze een wit gespoten fiets langs de weg en verven ze een groen fietspad op de straat. Natuurlijk ben ik niet van plan een auto de kans te geven om me aan te rijden, maar daarvoor moet je wel gefocust blijven ook in de vroege ochtend.

Afgelopen donderdag en vrijdag hoefde ik even niet op de fiets. Donderdagmiddag kwam Kasper me namelijk met de auto ophalen. Wat een verassing en wat was het leuk om weer even samen te zijn en gewoon te kunnen kletsen. Om zoveel mogelijk uit de dagen te halen hadden we besloten om van vrijdag op zaterdag nacht een hotelletje te huren in West-Yarmouth, Cape cod. We waren hier al eerder geweest in augustus en het was erg goed bevallen. Dit keer hebben we de andere kant van het stadje ontdekt. Eigenlijk is de het hele gebied een grote lange weg (tien tallen kilometers lang) waaraan alleen winkeltjes, hotels en restaurants gelegen zijn zoals dat alleen hier in Amerika kan. Alles is erop ingesteld om mensen te vermaken en ze even een relaxte tijd te bezorgen. Lekker gerelaxt met wat eten en een paar winkels hebben we dan ook zeker. Die middag zijn we doorgereden naar de kust van Plymouth en ‘s avonds waren we weer terug in Boston. Om ook de zondag goed te benutten zijn we die dag naar het Aquarium geweest, dit is een van de meest bezochte attracties van Boston en het was zeker de moeite waard!

Nadat zondag het vliegtuig van Kasper weer was vertrokken en we voor de derde keer afscheid hadden genomen heb ik meteen weer een nieuwe kalender gemaakt. Op dit moment nog maar 10 daagjes en dan vertrek ik zelf richting Nederland. Dan kan ik niet alleen Kasper, maar ook mijn familie en vrienden eindelijk weer knuffelen!

Tot snel!

Liefs
Marije

  • 11 December 2015 - 11:06

    André Janssens:

    Lieve Marije,

    we zullen euk toch zo'n uitstapje met Kasper - Ook wij kijken uit naar je thuiskomst voor een korte Kerst-vacantie en

  • 11 December 2015 - 22:20

    Kees De Rooij:

    Marije, mooi weekend. Leuk dat jullie ervan genoten hebben en inderdaad als fietser ben je de mindere op de Amerikaanse wegen. Je ziet eigen vooral jonge sportieve mensen, dare devils. Dus pas goed op. Over 2 uur vlieg ik over Boston terug naar huis. Ik zal zwaaien en aan je denken. We kijken uit naar jouw bezoek voor Kerst. Groetjes Pa.

  • 14 December 2015 - 13:37

    Sjannie:

    Hallo Marije,

    Leuk zo'n verrassing van Kasper, zoiets zie je niet aankomen lijkt me of wist je het min of meer al?
    Het lijkt me in Nederland al een hele verrassing maar aan de andere kant van de wereld is het bijna alsof je droomt.

    Hoe is het met kerstsfeer in Amerika? Komt het langzaam op gang of is het overal al volop aanwezig?
    Kom je al helemaal in de kerststemming?

    Liefs,
    Sjannie



  • 18 December 2015 - 02:35

    Marije De Rooij:

    Hi Sjannie,

    Ja ik wist al wel dat kasper zou komen, maar toch was het nog erg speciaal om hem weer te kunnen zien aan de andere kant van de wereld!

    De kerstsfeer zit er hier al goed in. Je kunt geen winkel binnenlopen zonder dat er kerstmuziek opstaat en twee weken geleden hebben de amerikanen massaal kerstbomen ingeslagen, want dat weekend reed bijna iedere auto door de stad met een kerstboom op zijn dak. Ook wij met het huis hebben wat lichtjes aan de buitekant opgehangen zodat wij ook hier in de kerstsfeer komen. Ik kan daarom ook niet wachten tot ik weer naar Nederland kan om daar lekker kerst te vieren! Ook de amerikanen vieren kerst vaak binnen huiselijke sfeer.

    Het weer hier is tot nu toe redelijk goed. Er zijn veel zon uren en de temperatuur schommeld zo'n beetje tussen de 5 en de 10 graden, het is nog maar een paar keer snachts onder nul geweest.

    Misschien tot volgende week woensdag?

    Liefs,
    Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Voor mijn laatste stage van mijn Biomedische wetenschappen master vertrek ik voor 7 maanden naar Boston om daar te werken in het lab van Dr. Fletcher in het Dana Farber Harvard cancer center. Via deze pagina hoop ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in de United States.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 14793

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 01 April 2016

Boston 2015-2016

Landen bezocht: