Feestje? - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu Feestje? - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu

Feestje?

Blijf op de hoogte en volg Marije

24 November 2015 | Verenigde Staten, Boston

Zaterdagavond om 6 uur stormt Stacy mijn kamer binnen. “We moeten boodschappen gaan doen, we moeten nu boodschappen gaan doen!Ga je mee?” Ik kijk haar verbaast aan, hoewel ik weet dat ze vanavond voor haar vrienden een feest zal geven in het huis, had ik wel verwacht dat ze ondertussen al boodschappen had gedaan (aangezien het feest over twee uur begint?).

Echter Stacy blijft Stacy en alles gebeurd op het laatste moment. Ik besluit haar te helpen en met zijn tweeen vertrekken we met de bus richting de supermarkt.

Ik kan nog altijd met verbazing kijken naar hoe dat mensen hun hele karretje vol krijgen terwijl het eten zo ontzettend duur is. En al die rijen, al die keuzes. Als we voor de 200 verschillende pakken fruitsap staan, besluiten we om maar degene de te nemen met de leukste verpakking. Er is geen tijd vanavond om op de achterkant te lezen wat ze er allemaal wel niet voor slechts in hebben gestopt.

Ondertussen heb ik ook al een Uberapp (goedkope taxi service) op mijn telefoon geinstaleerd en omdat het gewoon super simpel en super makkelijk is met al die boodschappen, nemen we natuurlijk (Lekker amerikaans) een Uber terug naar huis.

In de auto maken we al een heel schema van hoe het aankomende uur zo efficient mogelijk in te delen. Stacy begint met de sandwiches en sangria terwijl ik begin met de salades en sausjes.
Het is goed dat de vrienden van Stacy haar zo goed kennen en gelukkig niet allemaal om 8 uur al voor de deur staan. Langzaam komt het feest op gang wat ons genoeg tijd geeft om het eten af te ronden en ons terwijl de eerste gasten al binnen zijn, om te kleden.

De feesten beginnen vroeg hier in Amerika en eindigen daarom ook redelijk op tijd vergeleken met Nederland. Dat is echt heerlijk, want zo heb je nog wat aan de rest van je week! Na gezellig gekletst en gegeten te hebben met haar vrienden loop het feest zo rond 2 uur ten einde.

In de aankomende thanksgiving week zullen er echter nog veel meer feesten volgen. De avond voor thanksgiving blijkt een erg beroemde stapavond te zijn, waar ik met een collega van het lab van ga genieten. De dag van Thanksgiving zelf ga ik naar de familie van Stacy om dit onder het genot van een gevulde kalkoen te vieren. En aanstaande zaterdag hebben we een suprise party in het lab, maar daar kom ik later nog op terug.

Happy holidays!

Tot snel!

Liefs,
Marije

  • 25 November 2015 - 09:39

    Sjannie:

    Hallo Marije,

    Zo dat zijn nogal wat feesten waar je naar uit kunt kijken. Lijkt me wel heel leuk en apart om Thanksgiving mee te maken op zijn amerikaans.

    Ik kijk er nu al naar uit om over je ervaringen met dit typisch amerikaans feest te lezen.
    Geniet ervan en tot gauw hier op de site.

    groetjes,
    Sjannie

  • 01 December 2015 - 08:27

    Sjannie:

    Hallo Marije,

    Hoe was je eerste echte Amerikaanse Thanksgiving? Lekker genoten van de traditionele gevulde kalkoen met yams (zoiets als zoete aardappels), cranberrysaus en niet te vergeten pumpkin pie als dessert? Je ziet dat ik wat kennis opgedaan heb uit Amerikaanse films en series maar misschien is de werkelijkheid heel anders. Maar of het nu dit menu was of een ander, het gaat erom of je hebt genoten.

    Hoe zit het met het weer? Is het heel erg koud?

    Tot de volgende keer.

    groetjes,
    Sjannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Voor mijn laatste stage van mijn Biomedische wetenschappen master vertrek ik voor 7 maanden naar Boston om daar te werken in het lab van Dr. Fletcher in het Dana Farber Harvard cancer center. Via deze pagina hoop ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in de United States.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 14790

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 01 April 2016

Boston 2015-2016

Landen bezocht: