Huisgenoten - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu Huisgenoten - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu

Huisgenoten

Blijf op de hoogte en volg Marije

07 September 2015 | Verenigde Staten, Boston

Het eerste wat mijn huisgenoot zei toen ik vertelde dat ik een fiets had gekocht was dat we in de winter waarschijnlijk wel een bus of een trein moesten pakken, door de sneeuw is het namelijk moeilijk fietsen en lopen. Ik ben erg benieuwd hoe mijn gezichtsuitdrukking er op dat moment heeft uit gezien, want ik wilde haar net het omgekeerde gaan vertellen. Dat we waarschijnlijk in de winter moesten lopen omdat dat er dan toch geen openbaar vervoer mogelijk is. Dat is ten minste wat we gewend zijn in Nederland. Vol spanning kijk ik in Nederland elke morgen naar het weerjournaal om te weten of het überhaupt nog mogelijk is om aan het einde van de week op mijn stage aan te komen.

Gisteren zijn we met het huis gaan shoppen. Omdat we in een heel nieuw huis zitten hebben we een woonkamer en een keuken zonder spullen erin. Vanaf het eerste moment klikte het goed met mijn huis genoten; 1 meisje Stacy (Amerikaan/afrikaan) en 2 jongens Brandon (Amerikaan) en Ronan (Fransman). Daarom waren we er ook al snel over uit dat we graag een bank wilde hebben en een eetkamer tafel zodat we iniedergeval een plek hadden waar we samen konden zitten en elkaar wat beter leren kennen. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan want na 3 kwartier op een bus te hebben staan wachten die niet op kwam dagen hebben we maar een uber taxi gebeld. Uber is in Amerika erg populair en zeer handig. Binnen 4 minuten stond de uber taxi voor onze neus en we werden naar een ander deel van de stad gebracht met zijn vieren voor 8 dollar (dat is zelfs goedkoper dan de bus).

De jongens hadden het al snel gezien met shoppen, maar na de afgelopen week ben ik onderhand een shop expert geworden dus nadat we wat hadden geluncht, hebben Stacy en ik alle spullen bij elkaar gezocht. Helaas hebben we geen bank gevonden die gaan we via internet bestellen (het is hier namelijk ook de normaalste zaak van de wereld dat alles gewoon thuis afgeleverd wordt wat je ook besteld) en misschien krijgen we de eetkamer tafel van de ouders van Stacy. Voor de rest hebben we alles wat we nodig hadden voor schoonmaken en het opleuken van de kamer kunnen vinden. In een andere uber auto paste onze spullen net en nadat we ‘s avonds het huis hadden schoon gemaakt hebben we voor het eerst samen gekookt en gegeten. Ik ben erg blij dat het zo goed klikt met mijn huisgenoten, dat geeft een ieder geval een basis om vanuit verder te gaan. Verder naar morgen. Op naar mijn eerste stage dag!

Liefs,

Marije

  • 09 September 2015 - 20:29

    Yvonne Borsboom:

    Hoi Marije!! Alles goed!??Kan je mij automatisch toevoegen?? Yvonneborsboom@gmail.com!! Heb ik gehoord van Sylvia en George!! Groetjes en veel plezier!! Xxx

  • 10 September 2015 - 03:48

    Marije De Rooij:

    Hoi Yvonne, Ja dat kan inderdaad. Ik heb je toegevoegd! xx Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Voor mijn laatste stage van mijn Biomedische wetenschappen master vertrek ik voor 7 maanden naar Boston om daar te werken in het lab van Dr. Fletcher in het Dana Farber Harvard cancer center. Via deze pagina hoop ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in de United States.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 14779

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 01 April 2016

Boston 2015-2016

Landen bezocht: