Een toerist in Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu Een toerist in Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu

Een toerist in Boston

Blijf op de hoogte en volg Marije

26 Februari 2016 | Verenigde Staten, Boston

De sneeuw is weggetrokken en de zon is weer gaan schijnen. Vandaag is het nog niet heel warm zo rond de 5 graden Celsius, maar afgelopen weekend werden er temperaturen gemeten van 16 graden Celsius.
Hoewel februari nog niet om is beginnen de mensen hier alweer uit te kijken naar de zomer. Dat merk je aan het voorzichtige enthousiasme als we praten over het weer, maar ook aan de zomer kleding die alweer vol op te koop is in de winkels. Zou dit het dan echt zijn geweest? Zouden we dit jaar redden zonder hevige sneeuwstorm?

Het was maar goed ook dat het zulk lekker weer was afgelopen weekend. Mijn zusje zijn namelijk vrijdagmiddag aangekomen, 5 dagen nadat Kasper vertrok. In het lab maken ze al grapjes, dat ik zo’n ontzettend druk leven heb, maar ik vind het erg leuk om Boston te laten zien! De afgelopen maanden heb ik al veel gezien en gedaan en hierdoor kon ik Isabelle en Cecile op sleeptouw nemen naar alle toeristische plekjes die je toch eigenlijk wel gezien moet hebben als je in Boston bent geweest. Met de Boston City pas hadden we al toegang tot 5 grote actracties; Aquarium, museum of science, Prudential uitzicht toren en het museum of fine arts. Drie van de 4 hebben we afgelopen weekend al af kunnen strepen en aankomend weekend gaan we de laatste doen. Gelukkig is er naast deze drukke planning ook tijd voor lekker eten en gezelligheid, want ook voor mij voelt het zo een beetje als vakantie.

Aanstaande zaterdag vertrekken ze weer en dat betekend voor mij weer omschakelen van toerist naar student want er moet nog veel gebeuren de aankomende maand. Zondag wordt dan ook maar een gewone werkdag om in ieder geval de opzet van mijn eindverslag volgende week in te kunnen leveren.

Nog maar 5 weekjes in Boston

Tot snel!

Marije

  • 29 Februari 2016 - 12:23

    Sjannie:

    Hallo Marije,

    Fijn dat het redelijk weer is in Boston, het zou een stuk minder leuk zijn als je baggerend door de sneeuw je zusjes Boston moest laten zien. Dat ziet er dan toch heel anders uit en als het heel koud is wil je toch liever binnen zijn.

    Ik ben het met je collega's van het lab eens, je hebt inderdaad een ontzettend druk leven.
    Als je over een tijdje weer terug bent in Nederland zal dat wel afkicken worden, je bent zo gewend om heel veel in een dag te proppen om je tijd in Boston optimaal te benutten.

    Geniet ervan en doe Cecile en Isabelle de groeten.

    Tot over een tijdje.

    groetjes van Oma en Sjannie

  • 04 Maart 2016 - 12:51

    Karin Schuilwerve:

    Lieve Marije,
    "De tijd gaat snel, gebruik 'm wel!"
    Een cliché, maar wel toepasselijk na het lezen van jouw blog.
    Wat heb je al veel ondernomen in de afgelopen maanden.
    Ik heb zo'n idee dat je ook geen minuut onbenut zult laten in de komende weken.
    Daarna kun je met voldoening terugkijken op een schitterende periode.
    Het thuisfront zal blij zijn om je weer terug te zien.
    Zover is het nog niet!
    Geniet nog even met volle teugen!
    Hartelijke groet, Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Voor mijn laatste stage van mijn Biomedische wetenschappen master vertrek ik voor 7 maanden naar Boston om daar te werken in het lab van Dr. Fletcher in het Dana Farber Harvard cancer center. Via deze pagina hoop ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in de United States.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 14775

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 01 April 2016

Boston 2015-2016

Landen bezocht: