Sneeuwpret - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu Sneeuwpret - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu

Sneeuwpret

Blijf op de hoogte en volg Marije

24 Januari 2016 | Verenigde Staten, Boston

Maar wanneer kussen jullie dan, vraagt een college geïnteresseerd. Nou gewoon als we naar een feestelijke gelegenheid gaan of als je mensen goed kent, dan geeft je drie kussen op de wang leg ik uit. Ze kijkt me onsmakelijk aan. Doe je dat dan met iedereen, vraag ze? Nee zeg ik lachend, alleen de mensen waarbij je het ook daadwerkelijk wil en die je goed kent. Eigenlijk hetzelfde dan wanneer jullie mensen een knuffel geven, iets dat ik persoonlijk dan weer intiemer vind dat drie kussen. Bij drie kussen kun je nog wat afstand nemen lichamelijk, maar met een knuffelen pak je elkaar even echt goed vast. Mm de Nederlandse en Amerikaanse cultuur verschillen concludeert ze.

Naast de standaard interessante gesprekken die er op het lab worden gevoerd was de drukte afgelopen week meer dan andere weken. Het onderzoek piekt en de experimenten stapelen zich op in deze periode van het jaar. Het was dan ook typerend voor deze week toen de schoonmaker op vrijdagavond aan me vroeg of dat hij misschien mee kon helpen, omdat hij graag wilde gaan afsluiten en ik nog altijd bezig was. Gelukkig naast de drukte op het werk was er in Boston ook de eerste sneeuwpret. De noord en oostkust van Amerika zijn vaak in het nieuws geweest afgelopen dagen, met soms de meest verschrikkelijk beelden, maar in Boston viel het mee. De eerste sneeuwstorm werd die aan het begin van de week nog genoemd. Toen het nog niet geheel duidelijk was hoeveel sneeuw er zou vallen, hoorde ik iedereen om me heen zeggen dat het wel slim was om alvast wat boodschappen te gaan doen. Gelukkig is het hier in Boston nooit (in ieder geval niet dit weekend) zo ver gekomen dat we ook echt zijn ingesneeuwd, maar als ik de beelden van Washington en New York moet geloven, waren daar de meeste supermarkten leeg aan het einde van de week.

Gisteren was ik een van de eerste en een van de weinige die zich vanuit zuid Boston en weg baande naar het Noorden om naar een feest te gaan. In totaal heeft het zo’n 20-25 centimeter gesneeuwd en was het nog hard aan het sneeuwen toen ik gisterenavond rond 8 uur vertrok. Sneeuwschoenen aan, dikke muts, handschoenen. Het was eigenlijk helemaal niet zo heel koud (-5 graden), maar om de eerste te zijn die in verse 15cm sneeuw mag lopen was wel ontzettend vet. Bij een oversteek plaatsen was het soms lastig, want daar kon je ineens verder de sneeuw inzakken bij een afstapte, maar ik heb nog maar weinig keren in mijn leven zulke mooie verse sneeuw gezien.

Als het goed is blijft het aankomende dagen rustig en kunnen we vanmiddag onze eerste sneeuwpop proberen te maken, nadat we de oprit en het voetpad voor ons huis sneeuwvrij hebben gemaakt. Dat is hier helaas verplicht. Binnen 24 uur moet het voetpad voor je huis schoon/sneeuwvrij, anders krijg je een boete. Een goede work out misschien tussen al dat eten door!

Tot snel

Liefs,
Marije

  • 25 Januari 2016 - 10:05

    Sjannie:

    Hallo Marije,

    Wat dat kussen betreft, dat levert weleens lastige situaties op. De eerste werkdag na nieuwjaar vind ik niet echt prettig. Al die nieuwjaarswensen zijn prima natuurlijk maar wie kus je wel en wie niet. Soms wil je iemand liever niet kussen maar wil die persoon dat weer wel. De enige manier om ongemakkelijke situaties te voorkomen is dan om voor het bureau van iemand te gaan staan en dan een hand uitsteken naar de persoon achter dat bureau. Helaas werkt dat niet bij iedereen, soms loopt iemand terwijl ze je hand vasthouden achter het bureau vandaan om alsnog te kussen of nog lastiger over het bureau heen.
    Kussen of knuffelen met familie en goede vrienden is geen probleem. Wat het verschil tussen knuffelen en kussen betreft, het ligt er aan wat je gewend bent.

    De afgelopen week zag ik de weersvoorspellingen voor de oostkust van Amerika maar heb bewust niet gekeken hoe het in Boston was. Het idee dat je daar door een meter sneeuw moest ploeteren leek me niet leuk. Door iets niet zeker te weten kun je jezelf wijsmaken dat het wel meevalt. Gelukkig lees ik nu dat het in Boston wel mee is gevallen. Gelukkig maar dan is er in elk geval nog ruimte om leuke dingen te doen als je niet hoeft te werken. Heb je al sneeuwengeltjes gemaakt? Of zak je dan te diep weg in de sneeuw? Of misschien is het daar te koud voor.

    Hopelijk valt er niet opnieuw een berg sneeuw als je net met veel moeite de oprit en het voetpad voor het huis sneeuwvrij hebt gemaakt. Dat zou balen zijn.

    Geniet van de sneeuwpret, zolang je niet ingesneeuwd raakt kan het wel leuk zijn.

    Liefs,
    Sjannie


  • 25 Januari 2016 - 16:43

    Oma E En Opa Janssens:

    Lieve, lieve Marije

    Lieve, lieve Marije,

    Wij waren zeer benieuwd hoeveel sneeuw er in Boston was gevallen na de TV-berichten over Washington en New-York daar was het niet leuk meer ???

    Gelukkig horen wij van jou dat het bij jullie best meeviel en er bij 8 cm nog best te kussen viel. Leuk toch en dat het nog altijd leuk is om door de sneeuw te baggeren. Hopelijk blijft het zo dan is het nog te doen.
    en zeker als er nog te fietsen valt ??

    Hier bij ons was het vandaag 17 graden BOVEN NUL en zeer zonnig - een record sinds mensen-heugenis op deze tijd van het jaar !!!en volgens de verwachtingen blijft het deze week zo lekker - Maar zolang het bij jullie redelijk blijft en je nog kunt lopen of misschien fietsen en op je werk kunt komen is het wel om te doen en zo lang je blijft kussen is het toch een zegen. ??

    Wij blijven de berichten over jou in Boston volgen wensen je veel succes op je werk en weinig sneeuw
    zodat je elke dag nog naar je werk kunt en leuke mensen kunt blijven ontmoeten. Heel veel succes en het gaat je goed - kusjes van oma en opa


  • 29 Januari 2016 - 10:04

    Sjannie:

    Hallo Marije,

    Gelukkig is het hier niet verplicht om het voetpad en de oprit voor het huis schoonmaken, je krijgt er in elk geval geen boete voor als je het niet doet. Ik ben daar in elk geval erg blij me. De meest gevaarlijke plekken op de stoep zijn de "schoongemaakte" delen, vaak wordt de sneeuw dan aangedrukt en dat maakt het extra glad. Mocht er dan nog een laagje sneeuw op vallen dan is het helemaal vervelend, dan zie je niet meer waar de gladde plekken zijn. Ijsplekken moeten ze wat mij betreft wel schoonmaken.

    Is je schoongemaakte voetpad nog steeds sneeuwvrij of moet je weer aan de slag?
    Het is weer bijna weekend, heb je weer leuke activiteiten gepland?
    Met zoveel sneeuw moet je een hele grote sneeuwpop of een hele familie sneeuwpoppen kunnen maken.

    Liefs,
    Sjannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Voor mijn laatste stage van mijn Biomedische wetenschappen master vertrek ik voor 7 maanden naar Boston om daar te werken in het lab van Dr. Fletcher in het Dana Farber Harvard cancer center. Via deze pagina hoop ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in de United States.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 14763

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 01 April 2016

Boston 2015-2016

Landen bezocht: