Halloween - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu Halloween - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu

Halloween

Blijf op de hoogte en volg Marije

06 November 2015 | Verenigde Staten, Boston

Onderweg naar het vliegveld kom ik de ninja turtles tegen en de power rangers. Ook lopen er een paar koeien over de weg. Hoewel het morgen pas officieel Halloween is, zijn in Boston de meeste mensen al verkleed om ook op deze vrijdag avond Halloween uitgebreid te vieren.
Kaspers zijn vlucht is vertraagd en daarom arriveer ook ik drie uur later dan gepland op het vliegveld. Dit is de eerste keer dat ik iemand op ga pikken, sinds het bij mijn ouders mis was gelopen. Er is al snel watsapp contact, maar de koffer laat op zich wachten. Zelfs nadat de laatste koffers op de band zijn gekomen en eigenlijk vrijwel iedereen van de vlucht de douane is gepasseerd zijn de koffers er nog steeds niet. Na heel wat papier werk komt Kasper dan toch eindelijk om 10 uur ‘s avonds Amerikaanse tijd (3 uur ‘s nachts Nederlandse tijd) door de douane heen. We zijn weer samen! Omdat de Halloween spullen (carnavals kleding) die we van plan waren aan te doen ook in de koffers zaten zijn we diezelfde avond nog langs de grote feestwinkel in Boston gereden. We kwamen daar aan rond half 12 (dat is nog een redelijk normale opneningstijd voor de grote winkel ketens in Boston) en terwijl wij dachten dat we de drukte mooi achterons hadden gelaten, stonden er in de winkel nog zo’n 50 man voor ons te wachten op een kostuum. Iets over twaalf ‘s nachts konden wij gelukkig ook onze kostuums in ontvangst nemen (kasper vampier en ik vogelverschrikker). Na een korte maar diepe slaap zijn we de volgende ochtend richting Salem gereden, wat volgens de KLMflyer de top 1 locatie is om Halloween te vieren. Omdat we vroeg waren gegaan hadden we geluk dat we nog redelijk in de buurt konden parkeren, maar zelfs ‘s ochtends was de stad al bezaait met mensen. De meeste wegen waren afgesloten en de straten druk met kraampjes, winkeltjes, muziek en vooral veel ontzettend goed verklede mensen. De hele cast van Lord of de rings en Harry Potter hebben we voorbij zien komen, de een nog mooier dan de ander. Ze leken soms nog wel beter verkleed dan in de film zelf. Een transformer kostuum waarbij aan alle knopjes en details was gedacht. Ik heb werkelijkwaar nog nooit zoiets gezien. Wij denken dat we ons met carnaval goed verkleden, dit keer hadden Kasper en ik zelfs een compleet kostuum gekocht, maar nog waren we “underdressed” voor dit event. ’s Middags hebben Kasper en ik nog een griezeltour gedaan door de stad, waarbij ze de huizen lieten zien en de verhalen vertelde over de heksenjacht die zich daar een paar honderd jaar geleden heeft afgespeeld.

Na deze drukke maar vermakelijke dag hebben we het zondag even lekker rustig gehouden. We hebben ‘s middags door de stad gelopen en natuurlijk wat kleding voor Kasper geshopt. Maandag is de koffer van Kasper afgeleverd en konden we onze week samen vervolgen met schone kleren en een fris paar schoenen.

Tot snel

Liefs
Marije

  • 09 November 2015 - 11:08

    Sjannie:

    Hallo Marije,

    Gelukkig is het allemaal nog goed gekomen met de koffers.
    Ik had het verhaal van de koffers van je ouders gehoord.

    Klinkt leuk zo'n "carnavalsoptocht" die overal om je heen te bewonderen is.
    Hoeveel kost dan zulke bijna professionele verkleedkleding?

    Fijn dat je samen met Kasper van Halloween kon genieten.

    Tot gauw.
    Sjannie




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Voor mijn laatste stage van mijn Biomedische wetenschappen master vertrek ik voor 7 maanden naar Boston om daar te werken in het lab van Dr. Fletcher in het Dana Farber Harvard cancer center. Via deze pagina hoop ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in de United States.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 14767

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 01 April 2016

Boston 2015-2016

Landen bezocht: