Een wereld vol blaadjes - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu Een wereld vol blaadjes - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu

Een wereld vol blaadjes

Blijf op de hoogte en volg Marije

13 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Boston

Het is gek om niet samen in te checken op het vliegveld en na toch een soort van vakantie te hebben gehad (twee weekenden gezellig met mijn ouders op pad) nu hier in Boston te blijven terwijl jullie weer terug vliegen en de vakantie gepast afsluiten.

Maar wat was het leuk om jullie te zien en samen de omgeving van Boston te verkennen. Afgelopen vrijdag had ik al wat eerder vrij kunnen nemen van mijn stage om vrijdagavond te kunnen shoppen met mijn ouders! De winkels zijn ontzettend groot en vaak vind je wel een gebied zoals "South Bay" in Boston waar er ontzettend veel grote verschillende winkels bij elkaar zitten. In het regenachtige weer van vrijdagavond was het dan ook erg fijn om daar heen te gaan en mijn ouders een kijkje te geven in de extreme prijzen van Boston, want daar ben ik nog steeds niet aangewend. Die avond waren we niet te laat terug bij mijn kamer en hebben mijn ouders mijn huisgenoten kunnen ontmoeten. Het was een erg gezellige avond, met veel verhalen en gelach.

Maar toch is het leuk om je spullen in te pakken en er even een weekend tussen uit te kunnen gaan. Mijn ouders kwamen me oppikken rond 10 uur waarna we onze tocht naar Brattleboro vervolgende. Onderweg hebben we nog een wandeling gemaakt door het park waar de eerste kogel werd afgevoerd die de onafhankelijksoorlog in gang heeft gezet. De dorpjes slechts een uur rijden vanuit Boston zijn al zo ontzetten leuk en knus. Met een grote versierde straat (die eigenlijk in ieder drop hetzelfde heet “main street”) vol met winkels wisten ze van de kleine dropjes een geweldige ervaring te maken.

Diezelfde dag nog zijn we de bossen van South Vermont ingereden om de prachtige natuur te ontdekken. Herfst op zijn mooist! Ik heb nog nooit zoveel kleuren in bladeren gezien. En niet alleen als je een afslag neemt, overal zijn bomen, overal is bos. Langs de snelweg kijk je al je ogen uit. Ze weten zelfs het gevoel weg te nemen van dat je überhaupt op een snelweg rijdt. De volgende dag hebben we onszelf opnieuw verwondert over alle kleuren, na geslapen te hebben in een gezellig hotelletje van een oude Duitse dame, die al 75 jaar in Amerika woont.

Maandag moesten we Vermont helaas weer verlaten om terug te keren naar Boston, naar het vliegveld. Op dit moment zitten mijn ouders in het vliegtuig en over 4 uur zullen ze weer op Nederlandse bodem zijn. Het was erg fijn dat het zo uit kwam dat vandaag een officiële vrije dag is in Boston: Columbus day. Zo kon ik van zondag op maanden ook nog samen met mijn ouders in Vermont blijven en ze vandaag afzetten op het vliegveld.

Wereld wat kan je mooi zijn

Tot snel

Liefs,
Marije

  • 13 Oktober 2015 - 09:51

    Trudy:



    Goedemorgen Marije ,

    Je hebt weer genoten van elkaar en de prachtige omgeving.Het is zeker vreemd om je ouders weg te brengen en jij kunt niet mee,het is nog maar een paar maanden en kom jij naar huis gezellig kerst vieren.
    Als je weer voorgoed in Nederland bent denk je misschien wel met een beetje heimwee terug aan Boston .
    Het was zoals altijd weer interessant om te lezen,en ik wordt er altijd zo vrolijk van zo kan het ook zijn.

    Liefs trudy

  • 13 Oktober 2015 - 14:28

    Sjannie:

    Hallo Marije,

    Dat soort straatnamen heb je in Nederland ook, welk dorp heeft er geen Kerkstraat of Hoofdstraat of een andere straatnaam die refereert naar de locatie in het dorp of stad. Zo zie je maar dat er naast verschillen ook overeenkomsten zijn met andere landen.

    Fijn dat het nog redelijk weer was, een stad verkennen is toch leuker als je dat niet in de stromende regen hoeft te doen. Je vader kennende zal hij wel een uitgebreide reisplanning/vakantieplanning hebben gemaakt en alle bezienswaardigheden in de omgeving op een To See lijstje hebben gezet.

    Na zo'n korte vakantie kun je er weer volop tegenaan denk ik. Een collega die regelmatig een weekendje weg gaat gaf ooit aan dat het voelde als een complete vakantie en dat ze weer helemaal fit en vol energie op maandag aan het werk kon. Nu ik jouw beschrijving zo lees kan ik me daar wat meer bij voorstellen. Lekker genoten? Mooi zo.

    groetjes,
    Sjannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Voor mijn laatste stage van mijn Biomedische wetenschappen master vertrek ik voor 7 maanden naar Boston om daar te werken in het lab van Dr. Fletcher in het Dana Farber Harvard cancer center. Via deze pagina hoop ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in de United States.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 14771

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 01 April 2016

Boston 2015-2016

Landen bezocht: