Greys anatomy - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu Greys anatomy - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marije Rooij - WaarBenJij.nu

Greys anatomy

Blijf op de hoogte en volg Marije

16 September 2015 | Verenigde Staten, Boston

Even voelt het alsof ik in de cast van Greys anatomy zit. Overal zitten nieuwe arts-assistenten van het Dana Farber en Brigham and womens hospital te wachten op de aankomende lezing. Het gaat over soft tissue pathology, erg interessant. Ik kijk om me heen en het geeft een veilig gevoel dat ik nu aan de goede kant van de spreekwoordelijke tafel zit om informatie te krijgen over de behandeling en herkenning van sarcomen. Er is zelfs gezorgd voor gratis pizza en drinken en voor ik het weet is er weer een interessant uur om.

Vanochtend ben ik naar het Broad instituut gegaan waar ik naar 2 lezingen van MIT professoren heb geluisterd. Het Broad instituut is een van de rijkste instituten in Boston en ik keek dan ook even mijn ogen uit. Voor de lezing begint wordt je met de shuttlebus van het ziekenhuis voor het Dana Farber opgehaald en aan de andere kant van de stad bij Broad instituut afgezet. In het Broad instituut kun je gratis wat te eten en te drinken pakken voordat je gaat luisteren naar de praatjes. En wat voor praatjes, die Amerikanen weten echt wat presenteren inhoud!

Al met al was vandaag een erg interessante dag en ik begin steeds meer mijn plek te vinden op de afdeling. Mijn onderzoeksvoorstel is bijna afgerond en dit betekend dat ik snel kan beginnen aan mijn eigen projectje. Ze geven je veel vrijheid op de afdeling, ik mag gaan en staan waar ik wil, alle inbreng voor mijn onderzoek is welkom en het is helemaal niet erg als ik een keer weg ben omdat ik de lezingen van Harvard medical school of MIT wil volgen.

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst iets met mijn huisgenootjes ondernomen. Zaterdag eigenlijk voornamelijk series gekeken op tv(je kan hier onbeperkt series kijken gratis :-)), veel geskyped, boodschappen gedaan en even lekker een stuk gefietst door de stad. Zondag zijn we naar het Isabella Gardner museum gegaan in Boston. Dit is zeker een aanrader. Het museum bestaat eigenlijk uit het ontzettend mooie oude huis van Isabella Gardner en terwijl je door de verschillende kamers en de tuin loopt kom je allerlei kunst tegen die ze in de afgelopen jaren heeft verzameld. Zondag avond hebben we gekookt, nouja Stacy heeft gekookt en wij deden wat ze vroeg. Stacy kan echt ontzettend lekker koken (zie fotos). Als het goed is gaan Stacy en ik donderdagavond samen terug naar het Isabella Gardner museum, daar mogen we gratis meedoen aan een avond waarop we onze eigen kunst gaan maken tijdens het luisteren naar verschillende soorten Jazz muziek. Ik ben heel benieuwd.

Tot snel!

Liefs,
Marije

  • 16 September 2015 - 12:53

    Milou:

    Die zithoek is wel heel fancy! Fijn dat je het naar je zin hebt :D

  • 16 September 2015 - 15:36

    André Janssens:

    Hay Marije,

    Ziet er allemaal erg goed uit en het lijkt ons ook erg interessant dit alles mee te mogen maken. Nog heel veel succes en geniet ervan. Als het enigzins kan proberen we komende Zondag rond een uur of 4 in de namiddag hier met je te skypen. Liefs opa en oma

  • 20 September 2015 - 14:05

    Sjannie:

    Hallo Marije,

    Gisteren (zaterdag) vierde Jan zijn verjaardag en het was wel even wennen dat je er niet bij was, bij dat soort dingen ben je altijd van de partij. Van Cecile hoorde ik dat je een weblog bijhoudt over je avonturen in Boston. Want dat is het natuurlijk wel, een groot avontuur en ik weet zeker dat je er volop van gaat genieten.
    Dat het naast een groot avontuur ook een groot succes wordt daar ben ik van overtuigd.

    Geniet ervan.
    Tot gauw (hier op de weblog).

    Sjannie

  • 22 September 2015 - 01:36

    Marije De Rooij:

    Hoi Sjannie,

    Dankjewel voor je leuke reactie. Ja ik vind het ook heel jammer dat ik niet even snel naar een familiefeest kan om jullie weer te zien! Nog een paar maandjes wachten en dan kan het weer. Ik vroeg me af of je misschien email adres hebt die ik op de lijst mag zetten voor mijn weblog? Dan krijg je elke keer een berichtje als ik er wat opzet, als je dat leuk vindt. En ik weet niet of dat je skype hebt, maar anders kunnen we misschien een keer skypen?

    Mijn email is majderooij@outlook.com

    Groeten,
    Marije

  • 22 September 2015 - 12:47

    Sjannie:

    Hallo Marije,

    Ik ga je mijn e-mailadres mailen en je mag me zeker op de lijst voor je weblog zetten. Nu ik weet dat je een weblog bijhoudt kijk ik elke dag of er iets nieuws bij is gekomen.
    Met veel plezier lees ik al je bijzondere verhalen en ik ben heel erg trots op alles wat je doet.
    Je doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is maar het is echt heel bijzonder.

    Skypen lijkt me ook leuk maar weet je zeker dat je dan niet elke vrije minuut met iedereen zit te skypen?
    Nu je zo ver weg bent wil iedereen natuurlijk live op de hoogte blijven van alles wat je meemaakt.

    Tot gauw,
    Sjannie


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Voor mijn laatste stage van mijn Biomedische wetenschappen master vertrek ik voor 7 maanden naar Boston om daar te werken in het lab van Dr. Fletcher in het Dana Farber Harvard cancer center. Via deze pagina hoop ik jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in de United States.

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 14777

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 01 April 2016

Boston 2015-2016

Landen bezocht: